RADIONYTT.NO
Radio og internett øker, avisene taper
RADIONYTT.NO - Radio og internett øker, avisene taper
Radioreklame økte med 4.8 % i april i år i forhold til samme periode i fjor.
Samtidig taper de trykte mediene markedsandeler. Det viser tall fra Mediebyråenes
Interesseorganisasjon (MIO).
Totalt sank annonseringen med 0.8 % i april i år i forhold til april i fjor.
Internett er den overlegne vinneren med en økning på 261 %. Taperen er dagspressen
som går ned med 6,6 % og fagpressen som går ned med hele 14.7 %.
TV går fram med 1,1 % på MIO-statistikken, mens radio øker med 4,8% i forhold
til samme tid i fjor. Radio er dermed det "tradisjonelle" mediet som øker mest.
– Avis har fått et kraftig fall. Vi ser at trykte medier
taper andeler, og det tror jeg vil fortsette, sier MIO-formann Egil Storaas
til Kampanje. - Spesielt på avis-siden har dette med markedstilpasning av
avisproduktet til dagens annonsemarked å gjøre, mener Storaas.
(c)Radionytt.no - 19.05.2000 - Kyrre Dahl
NYHETER
INTERNETTRADIO
RADIOLINKER
DISKUSJONSFORUM
E-MAIL