|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.......INNENRIKS 2001
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radioreklame ned 15 % i august |
Omsetningen av radioreklame i Norge gikk ned med 15 % i august, sammenlignet med samme måned i fjor. Det viser tall fra AC Nielsens reklamestatistikk.
|
RADIONYTT.NO - 26.09.01 - KYRRE DAHL
|
Omsetningen av radioreklame i august var på 37,7 millioner kroner, og det er en nedgang på 15 %. Totalt for perioden januar til august er det solgt radioreklame for 336 millioner kroner, og det er en nedgang på 16 % sammenlignet med samme periode i 2000, skriver Kampanje. Legg merke til at AC Nielsens reklamestatistikk er basert på brutto annonsepriser før rabatter og andre fratrekk. Dette er ikke faktiske salgstall.
TV gikk også kraftig ned i august, en nedgang på 12 %, sammenlignet med august 2000. Men, det var fagbladene som gikk mest ned, en nedgang på 19 % i forrige måned, ifølge Kampanje. For året så langt ser det bedre, TV tilbake 3 % og Fagpressen tilbake 7 %.
Dagspressen gikk fram med seks prosent i august, mens ukepressen hadde en øning på tre prosent i den samme måneden. For årets åtte første måneder er likevel ukepressen den store vinneren med en fremgang på 16 % mot 5 % økning for ukepressen.
|
|
|
|
|