|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.......INNENRIKS 2001
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Ingen dramatisk nedgang for radioreklame i oktober |
I oktober falt omsetningen av radioreklame med 4,7 %, men det er lite i forhold til tidligere måneder.
|
RADIONYTT.NO - 15.11.01 - KYRRE DAHL
|
Annonsevolumet i Norge falt med 20,9 % i oktober i år , i forhold til samme måned i fjor. Terrorangrepene i USA får skylden for nedgangen som særlig rammer de kommersielle TV-kanalene (- 27 %). Det viser MIO,s mediebarometer for oktober.
For de kommersielle radiostasjonene var derimot ikke oktober så ille, en nedgang på "bare" 4,7 % i omsetningen er lite, sett i forhold til f.eks september, da nedgangen var på formidable 37 %. Totalt i år er nedgangen for radio på 14,8 %.
Alt dette ifølge tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon, MIO. Tallene kommer fra sju av de største mediebyråene i Norge, og gjelder netto utfakturert medieomsetning etter rabatter.
|
|
|
|
|