|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.......INNENRIKS 2001
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radioreklame ned 17% i første halvår
|
Annonsevolumet i radio gikk ned med 17 % i første halvår i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser tall fra AC Nielsens Reklamestatistikk.
|
RADIONYTT.NO - 02.08.01 - KYRRE DAHL
|
P4 hadde i første halvår en svikt i omsetningen på 16 %, mens Radio 1 Oslo har enda større problemer og hadde 22 % mindre reklameomsetning i forhold til første halvår 2000. Sammenlagt for radiobransjen i Norge var nedgangen på 17 % i første halvår, så det er tydeligvis endel mindre radiostasjoner som gjorde det bra.
Ukebladene med Se og Hør i spissen er den store vinneren i første halvår, skriver Dagens Næringsliv. Se og Hør hadde en framgang på hele 50 %! i første halvår, sammenlignet med samme periode i fjor, og flere andre ukeblad hadde også stor annonsevekst, ifølge AC Nielsens reklamestatistikk.
SE OGSÅ:
Kraftig tilbakegang for radioreklame 1. kvartal 2001
30 prosent nedgang for Radio 1 i juli
|
|
|
|
|