Radio 1 og P4 har gått sammen om en kåring av årets beste radioreklame. Prisen har fått navnet gullmikrfonen og kåringen skjer torsdag 24. oktober i Oslo. PRESSEMELDING:
Torsdag 24. oktober er det duket for en storslaget feiring av landets radiobransje. For aller første gang deles Gullmikrofonen ut til de som lager landets beste radioreklame.
Gullmikrofonen deles inn i fem ulike kategorier: Årets radiospot, Årets radiokampanje, Årets radioutfordrer, Årets radioproduksjon og Årets radioskuespiller.
De 11 kampanjene som kjemper om den gjeveste prisen, Årets spot, kommer i fra 6 ulike radiobyråer.
JBR er nominert for 3 kampanjer. 2 for Synnøve Finden og 1 for GameBoy
Dinamo er nominert for 3 kampanjer. VG, Posten og TV3
Bates er nominert for sine 2 kampanjer for Tine
SLB er nominert for kampanjen for BBS Avtalegiro
Bold TBWA er nominert for kampanjen for for fotballaget Lillestrøm
VMP er nominert for kampanjen for skatteetaten
–Vi har etablert denne prisutdelingen for å hedre de reklameskaperene som er best på å lage radioreklame, sier juryformann André Jåtog.
Juryen som skal avgjøre hva som er landets beste radioreklame, består for øvrig av: Bjørnar Olsen (JBR), Tone Garmann (New Deal), Odd Einar Hennøy (Dinamo), Anne Sandvik Lindmo (NRK), Harald Eia, Bård Tufte Johansen, Nicolay Nicolaysen (freelance) og Eskil Paus (freelance).
Pressemelding slutt.
|