|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2002
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
P4 fryser reklameprisene
P4 har bestemt seg for å fryse reklameprisene for neste år, for å unngå ytterligere nedgang
i reklameomsetningen.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 20.11.02 - KYRRE DAHL
Omsetningen av radioreklame har falt med 13 % i årets ti første måneder, og
rikskanalen P4 er blant de som blir hardest rammet av denne nedgangen. Nå satser P4 offensivt for å stanse
nedgangen. P4-ledelsen har bestemt at reklameprisene neste år ikke skal økes, til tross for både inflasjon
og det faktum at P4 har økt sin lytteroppslutning.
"Dette innebærer en kraftig realprisnedgang", sier informasjonsdirektør i P4, Ole Tom Nodeland til Kampanje. Han er ikke
redd for å miste potensielle reklamekroner ved å fryse prisene, "Vi satser på at radio skal bli enda mer attraktivt og jager alltid vekst",
sier Nomeland.
| | |