Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2002    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radio tapte mest i 2001

Radio var den mediekanalen som tapte mest reklameomsetning i fjor. det viser tall fra AC Nielsen.

RADIONYTT.NO - 07.02.02 - KYRRE DAHL
Radiokanalenes samlede omsetning av annonser gikk ned med 17 % i fjor. Det viser tall fra AC Nielsen som Kampanje har offentliggjort. Ifølge statistikken endte merkevareannonseringen på radio på 427 millioner kroner brutto. Til tross for dystre spådommer hadde avisene ingen vesentlig nedgang i fjor, mens TV gikk ned med 3 %. Den store vinneren i 2001 var ukebladene som gikk opp med 12 %.

Radio 1 Oslo er den store taperen ifølge AC Nielsen. En nedgang på 27,2 % må sies å være dramatisk. Men Radio Nettverk/ bynettet hadde derimot en oppgang på 15 %, så Aller/Clear Channel tar vel noe igjen her. P4,s nedgang i fjoråret var på 16,3 %, noe som tilsvarer 73 millioner kroner brutto, skriver Kampanje ( alle tall før rabatter )

 Relaterte saker

  • Nok en dramatisk nedgang for radioreklame (14.12.01)

  •  Søk i radionytt.no


    powered by FreeFind

     Nyhetsbrev

    Hold deg oppdatert!

    Info og påmelding

     Tips radionytt.no

    Har du et tips til oss?

    Post@radionytt.no


    RADIONYTT.NO
    20©02

    Utgiver: Radionytt.no, Adlersgate 19, 3116 TØNSBERG. Vakttelefon: 90 08 39 53
    Ansvarlig redaktør er Kyrre Dahl
    Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet. OM RADIONYTT.NO
    Disse sidene er optimalisert for Internet Explorer 5.0 og nyere.