P4 har gitt full gass i sin kamp for å overleve.
Etter at kulturdepartementet like før jul offentligjorde at Kanal 4 skal overta
"P4-konsesjonen" fra januar 2004. Både søksmål, annonsekampanjer og innsamling av
underskrifter er blant våpnene P4 har tatt i bruk for å beholde konsesjonen.
I de siste dagene har kulturdepartementet blitt bombardert med protest-mailer.
Over 3000 mennesker har deltatt i en underskriftskampanje som P4 har satt i gang på sine nettsider,
der man kan sende e-post direkte til kulturminister Valgerd Svarstad Haugland.
I en annonsekampanje som blant annet har stått på trykk i VG og Dagbladet, spør P4
blant annet "«Hvem tar feil? Valgerd... eller 2 millioner nordmenn?» " Denne annonsen har opprørt
enkelte politikere. Senterparti-politiker Stian Grøthe har klaget inn annonsen for Forbruker-ombudet.
Dette er villedende markedsføring og misbruk av lyttere, sier grøthe til NRK. Informasjonsdirektør
Ole Tom Nomeland avviser kritikken. "Det vil alltid være ulike oppfatninger om det som står i en reklametekst,
men vi står inne for hvert ord i teksten", sier Nomeland til Kampanje.
P4 fortsetter også med sine søksmålplaner, og ledelsen i P4 har jobbet aktivt i
hele romjula for å skaffe til veie nødvendig dokumentasjon.
P4 varsler at de vil legge fram resultatene av sine
undersøkelser så langt på en pressekonferanse førstkommende mandag.
|