Ifølge konsesjons-søknaden til Kanal 4 regner de med en
reklameomsetning på nærmere 200 millioner kroner i sitt første driftsår, 2004.
Markedsdirektør Rune Remøy tviler nå på at de vil klare dette: "– Det er noe avhengig av
hvem som får den andre konsesjonen, men jeg tror det er urealistisk", sier Remøy til Kampanje.
Totalt ble det omsatt
radioreklame for 244 millioner kroner gjennom de store byråene i fjor og det var en
nedgangen på 13,4 %. Og nedgangen fortsetter i år, ferske tall fra MIO viser en
nedgang i januar og februar i år
på drøyt 21 %.
"– Det er ikke unaturlig at den turbulensen som var rundt radiomarkedet på
slutten av fjoråret har ført med seg en usikkerhet som har lagt en demper på
salgsaktiviteten i begynnelsen av januar. Dessuten kan det tenkes at usikkerheten
også har fått enkelte ennonsører til å utsette eller gjøre om planlagte investeringer
i radiomarkedet", sier markedsdirektør Rune Remøy i Kanal4 til Kampanje.
|