|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2003
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radioreklame opp 21 % i mars
Radio gjør det fortsatt bra, selv om veksten ikke er like høy
som i februar og januar. I mars økte radioreklame med 21 %, ifølge ACNielsen.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 23.04.03 - KYRRE DAHL
Omsetningen av radioreklame økte med 21 % i mars i år, sammenlignet med mars i fjor.
Det viser tall fra ACNielsens reklamestatistikk. Alle tall bygger på bruttoannonsepriser
og det er ikke tatt hensyn til eventuelle rabatter og lignende.
Radio har hatt noen gode måneder i det siste: I februar var økningen på 39 %, mens det i januar ble solgt
42 % mer reklame enn i samme periode året før. Mars i 2002 var forøvrig en dårlig måned for radioreklame, ifølge MIO`s statistikk,
dermed er omsetningen i mars i år omtrent på samme nivå som mars 2001.
Det er ikke bare radio som gjorde det bra i mars, faktisk er det fremgang for alle mediekanaler.
Den totale omsetningen av reklame økte med 14 %. Plakat økte mest med formidable 120 %, og avisene gjorde det også svært bra med en økning på 14 %.
Også TV-kanalene økte sin omsetning, men ikke så bra som de andre, og har en nedgang i markedsandel på 4,4 %, ifølge tall fra ACNielsen.
|
|
| |