Lokalradioene i Norge hadde en liten økning i inntektene i 2002, men utgiftene økte
tilsvarende. Samlet for alle lokalradioer i Norge økte inntektene til 251,1 millioner kroner ( 246 mill. kr. i 2001 ), mens
utgiftene var på 280 millioner kroner ( 274,4 mill. kr i 2001 ) Det betyr at lokalradio-bransjen
samlet sett gikk 28,9 millioner kroner i underskudd. Dette er litt dårligere enn året før da
bransjen hadde et underskudd på 28,4 millioner kroner.
Tallene kommer fra Statens Medieforvaltning (SMF) og omfatter 236 innleverte rapporter fra
alle typer lokalradioer i Norge, både kommersielle og ideelle. Tall fra enkelt-stasjoner
er ikke oppgitt, men ifølge SMF er det særlig de store kommersielle byradioene som trekker
resultatet ned. 63 % av inntektene kommer fra reklame og sponsing, mens 23 % av inntektene stammer fra
radiobingo.
|