|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2003
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Folket fikk viljen sin
Det er naturlig nok stor glede i P4 etter at meldingen om konsesjons-seieren kom i ettermiddag.
"Endelig har folket fått viljen sin", sier P4-sjef Rune Brynhildsen.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 27.06.03 - KYRRE DAHL
P4 er tildelt den nye riksdekkende konsesjonen for
kommersiell radio, og fortsetter derfor på lufta, også etter 1. januar, dog på andre
frekvenser enn tidligere. P4 lover at alle ansatte skal få fortsette og en
geografisk dekning som er bortimot riksdekkende fra dag 1.
Pressemelding:
Kultur- og kirkedepartementet har i dag kunngjort at P4 Radio Hele Norge ASA er tildelt den såkalte "P5-konsesjonen".
Konsesjonen gjelder i 10 år og koster NOK 90 millioner i konsesjonsavgift.
–Nå er jeg og absolutt alle ansatte i P4 svært lettet. Det har vært beinhardt for oss alle å leve med den usikkerheten som ble sådd da vi mistet den forrige konsesjonen. Alle ansatte har visst at i dag var det vinn eller forsvinn.
–I dag har vi sikret hundre arbeidsplasser, vi har sikret lytterne våre 10 nye år med god radio, vi har sikret aksjonærenes verdier - og vi har vist at vi er en organisasjon som holder sammen og som kommer styrket ut av en krise, sier P4s ansvarlige redaktør og administrerende direktør, Rune Brynhildsen.
–Den største vinneren i dag er våre mer enn to millioner trofaste lyttere. Folket har endelig fått viljen sin, og P4 består, sier han.
–Vi vil nå bygge ut P5-nettet fra minimumskravet på 50% dekning, til en dekningsgrad på 75-80%. Vi satser på å bli riksdekkende fra dag en. Vi beholder navnet vårt - P4 som er en av Norges sterkeste merkevarer. Allerede fra høsten av kommer nye programkonsepter på løpende bånd. Vi skal gjøre dette til en lønnsom virksomhet. Vi har erfaringen, medarbeiderne og den lojaliteten fra lyttere og annonsører som skal til for å klare det, sier Brynhildsen.
–Vi setter mål av oss å bli Norges største radiostasjon i løpet av den neste konsesjonsperioden. P4 skal levere en slagkraftig nyhetsdekning, lage utfordrende radio med en klar kulturprofil, og videreutvikle alt det som i dag gjør oss populære. Konkurranse betyr bare bedre radio for både lyttere og annonsører – vi gleder oss til å konkurrere, avslutter Rune Brynhildsen
PM SLUTT
|
|
| |