Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2003    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Kanal 4 satser på ungdommen

Kanal 4 skal satse på et yngre publikum enn P4. Det er kanalens strategi for å sikre seg annonsør-kronene.


RADIONYTT.NO -12.08.03 - KYRRE DAHL
Kanal 4 har begynt å markedsføre seg ovenfor mediebyråene, og dermed lekker det også ut en del om kanalens strategi i den forestående radiokrigen. Kanal 4 skal bli en blanding av P1 og P4, men med en yngre og tøffere profil, skriver Kampanje, som har sine kilder i mediebyråene. Målgruppen blir 20 - 39 år.

Dette er en svært attraktiv målgruppe for annonsørene, og slik det er i dag er både P4 og P1 sterkest i den øverste delen av denne målgruppen, mens Petre og lokalradioene tradisjonellt har kapret aldersgruppen 20 - 29 år. Kvinner er også en viktig målgruppe for Kanal 4, så unge kvinner kan nå se frem til en spennende radio-fremtid.




 Forrige Innenriks:

Statens Medieforvaltning godtar SBS-kjøp av Radio 1
11.08.03

 Søk i radionytt.no


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert!

Info og påmelding

 Tips radionytt.no

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no