Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2003    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radio blir kjøpers marked

Annonsørene tror nå på kjøpers marked for radioreklame når krigen mellom Kanal 4 og P4 setter i gang for alvor.


RADIONYTT.NO - 22.09.03 - KYRRE DAHL
Annonsørene gleder seg til Kanal 4 kommer på lufta neste år. Ifølge Dagens Næringsliv er det mange som tror at krigen vil gjøre radioreklame til kjøpers marked. Fra 1. januar blir det tre aktører som satser på riksmarkedet, P4, Radio 1 og nystartede Kanal 4. P4 har allerede varslet at de regner med lavere inntekter neste år som følge av krigen, mens Kanal 4 har budsjettert med å ta en stor del av potten for radioreklame i Norge.

En av de som tror på kjøpers marked er byggevarekjeden Montèr: "– Jeg har sittet på begge sider av bordet og vet hvor smertegrensen går. Jeg vil sørge for at vi får en veldig hyggelig avtale med radiokanalene neste år", sier Cecilie Abdeladim, marketingdirektør i Montér til Dagens Næringsliv. Hun har tidligere jobbet i P4.




 Forrige Innenriks:

Flere sommerlyttere
19.09.03

 Søk i radionytt.no


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert!

Info og påmelding

 Tips radionytt.no

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no