Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2003    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

P4 utvider sin nettradio-satsing

P4 og Nordic Web Radio (NWR) har inngått en avtale som øker P4`s distribusjon av nettradio, og NWR blir dermed totalt dominerende på nettradio i Norge.


RADIONYTT.NO - 24.11.03 - KYRRE DAHL
NWR skal heretter også distribuere P4`s nettradiokanaler, sammen med sine egne, Radio 1, Klem Fm og NRK. Det betyr at NWR nå kan distribuere alle de viktigste kanalene i landet. Sendingene fra P4 er allerede i gang.

Pressemelding:

P4 har inngått en avtale med Nordic Web Radio om å distribuere P4s sendinger via Nordic Web Radios nettverk på Internett. Sendingen er allerede lagt ut i Nordic Web Radios nett. –Dette er en viktig avtale for P4. Det er avgjørende for oss å ha en så bred distribusjon som mulig, og Nordic Web Radio kan bringe P4 ut til nye lyttere, sier P4-sjef, Kalle Lisberg.

Nordic Web Radio, som eies av Norsk Aller, distribuerer radiokanaler på Internett både i Norge og Sverige. I Norge har selskapet allerede distribusjonsavtaler med NRK, Radio 1, NRJ, RadioAdressa og Klem fm, mens det distribuerer radiokanalene til SBS, Bonnier, MTG og NRJ i Sverige. Administrerende direktør Ole Jørgen Torvmark i Nordic Web Radio sier at han lenge har ønsket å få med P4 i nettverket. –Nå kan vi tilby radiolytterne alle Norges viktigste kanaler på ett sted. Det gjør det enkelt for lytterne, sier han. Torvmark legger til at avtalene med NRK, P4 og Radio 1 gjør at annonsørene effektivt kan nå fram til et bredt radiopublikum på Internett. Nordic Web Radio er tilgjengelig på en rekke av landets største nettsider, bl.a. SOL, MSN, Nettavisen og Dagbladet. Nordic Web Radio har gjennom sitt distribusjonsnettverk over 3,5 millioner lyttersesjoner hver måned, noe som gjør selskapet til en av Europas største aktører på webradio.

Kalle Lisberg sier at P4 har erfart at stadig flere hører radio når de er inne på P4s nettside. –At mange ønsker å høre radio når de er på nettet, er en trend som vi tar alvorlig. Skal P4 lykkes like godt i fremtiden, må vi treffe lytterne der de er. For oss er det likegyldig om det er i eteren eller på nettet, sier han. –Radioundersøkelsen fanger opp all radiolytting – også de som lytter på radio over Internett. Slik kan annonsørene være helt sikre på hvem og hvor mange P4 når ut til, sier Lisberg.

PM slutt




 FORRIGE SAK:

Vinnerne av årets radiopriser
21.11.03

 TEMA

Se oversikten over alle saker om P4 på radionytt.no

LES MER >>>>


 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no