Kanal 24 fikk et snitt i januar på bare 8 % daglig oppslutning.
Det tilsvarer 320 000 lyttere. Kanal 24 er dermed langt fra sin annonsørgaranti på 500 000 lyttere.
De fleste ukesmålingene har vist 9 % daglig oppslutning, mens snittet er altså noe lavere. Tallene
er laget av TNS Gallup og gjelder hverdager i hele januar.
Det mest oppsiktsvekkende med januartallene er at lyttingen på de enkelte kanaler har endret seg
svært lite siden Kanal 24 kom på lufta. NRK P1 er fortsatt størst, med 38 % oppslutning, P4 er den største
kommersielle kanalen med 27 %, mens P2 og Petre har henholdsvis 7 og 8 %. Radio 1 klarer en riksoppslutning på 6 %, mens
lokalradio totalt ligger på 16 % daglig oppslutning. Alle tallene er bemerkelsesverdig like fjorårets tall.
"-Lyttertallene for den første måneden er bedre enn vi turte å håpe på", sier radiosjef Kalle Lisberg i P4. "
Det er fortsatt tidlig på året, men dette lover godt for fremtiden.", sier Lisberg i en pressemelding.
"- Kanal24 kan bedre enn dette. Jeg forventer at de får orden på det snart og at oppslutningen vil stige.", sier
radiosjef i NRK, Nils Heldal i en pressemelding. "Vi er selvsagt utrolig fornøyd over at vi har stått i mot konkurransen så langt,
men vi må ikke bli skuffa om vi får noe ned i løpet av året selv om vi lager verdens beste radio", sier Heldal.
|