|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2004
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radioreklame som virker
Det tyske programvarehuset SAP har gjennomført en test-kampanje på flere skandinaviske radiostasjoner, blant annet P4,
og deres konklusjon er at radioreklame fungerer utmerket.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 11.03.04 - KYRRE DAHL
"– Målsettingen vår ble mer enn innfridd", sier salgssjef Jan-Petter Ødegaard
i SAP, etter at de i fjor høst gjennomførte en testkampanje på radio i Danmark, Finland, Sverige og Norge. Det
tyske programvarehuset SAP ville teste om radio kunne brukes som markedsføringskanal for business to business-markedet.
I Norge gikk kampanjen på P4 og responsen var overveldende, skriver Kampanje.
"14 dager med reklame på P4 ga enorm respons. Vi hadde ikke forventet at kampanjen skulle
være så effektiv", sier salgssjef Jan-Petter Ødegaard i SAP til Kampanje. Målinger gjort av TNS Gallup viser at
de som hadde hørt kampanjen på P4 hadde dobbelt så høy kjennskap til merkenavnet SAP enn de som
ikke hadde hørt den.
|
|
| |