|
Nyheter: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2004
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Hva radiostasjonene selv mener
P1 vinner radiokonkurransen, Radio 1 knuser P4 og Kanal24, NRJ øker mest og P4 fem ganger større enn Kanal 24.
Les hva radiostasjonene selv mener om de siste lyttertallene.
|
|
|
RADIONYTT.NO -22.04.04 - KYRRE DAHL
NRK P1: "NRKs radiokanaler har ikke mistet en eneste lytter etter at Kanal24 kom på lufta fra årsskiftet. Totalt taper NRK verken i daglig dekning eller markedsandeler sammenlignet med første kvartal 2003.
- I en tid hvor konkurransen blir hardere og hardere velger lytterne stadig NRK. Det er oppsiktsvekkende, og lytterne gir oss en tillit som er inspirerende, sier Heldal.
"
RADIO 1: "Siste kvartalsrapport fra Gallup viser at Radio 1
klart opprettholder sin posisjon som den ledende stasjonen i storbyene for
alle mellom 18 -40 år. Dette er spesielt gledelig for oss nå som vi har fått
en ny konkurransesituasjon. Det vi her ser er at vi er minimalt påvirket av
den nye konkurrenten, Sier Jon Refsdahl, Programdirektør i Radio 1 Norge. "
NRJ: "NRJ Norge styrker igjen sin posisjon og er den kommersielle radiokanalen som øker mest, samtidig som de andre store kommersielle radiokanalene mister lyttere.
NRJ øker sin daglige oppslutning med hele 8 % i storbyene som inkluderer Oslo, Akershus, Trondheim, Stavanger og Bergen. I forhold til samme kvartal i 2003 er økningen på hele 23 %.
”Det ligger mye hardt arbeid fra hele teamet bak denne økningen som viser at NRJ ikke bare står imot, men øker i et marked preget av økt konkurranse. Lyttertallene fra TNS Gallup bekrefter også den utrolig positive responsen vi har fått fra våre lyttere den seneste tiden,” sier Adm.Dir. Richard Mazeret.
NRJ fester nok en gang grepet på sin primære målgruppe 15-34 år hvor lytterøkningen også er høyest.
"
P4: "Tallene for første kvartal er nå klare fra TNS Gallups Radioundersøkelse og viser at P4 opprettholder posisjonen som Norges desidert største kommersielle radiokanal. P4 hadde 963.000 daglige lyttere i første kvartal 2004.
– Over all forventning, sier radiosjef Kalle Lisberg i P4.
– Vi vet at radio er et lojalitetsmedium og vi har beholdt lytterne der vi fortsatt har dekning. Vi er svært takknemlige og ydmyke for at lytterne viser oss denne tilliten, og vi jobber kontinuerlig med å opprettholde kvaliteten på sendingene våre, avslutter Kalle Lisberg.
"
Alt er hentet fra pressemeldinger
|
|
| |