De gode lyttertallene Kanal 24 oppnådde for noen uker siden ser ut til å ha vært et blaff.
På den siste ukesrapporten fra TNS Gallup får Kanal 24 en daglig oppslutning på bare 7 %, mot 8 % uka før, og 9 % uka før det igjen.
Og sammenlignet med uke 10 da Kanal 24 klarte en oppslutning på 11 %, er sist uke, uke 14, begredelig lesning for
den nyeste rikskanalen. Kanal 24`s markedsandel hjelper sikkert heller ikke på humøret. bare 4 % markedsandel klarte K24 i forrige uke, mot 23 % for P4.
Uke 14 var forøvrig en heller treg uke for de fleste kanalene. NRK P1 gikk ned 1 % til 38 % daglig oppslutning.
P4 gikk ned 1 % til 23 % oppslutning. NRK Petre gikk også ned 1 % til 9 %, mens P2 holder seg stabil på 7 %. Radio 1 gikk også tilbake med 1 % til 7 %,
mens NRJ er ukas vinner med 1 % oppgang til 3 % daglig oppslutning. Jærradiogruppen er stabil på 3 %.
NB: Lyttertallene for 1. kvartal er ventet torsdag 14. april.
|