Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2005    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Økt markedsandel for Kanal 24

Ledelsen i Kanal 24 kan tørke tårene. Etter en begredelig april gikk det så meget bedre i mai. Da var det verre for lokalradioene.


RADIONYTT.NO - 02.06.05 - KYRRE DAHL
Kanal 24 fikk en liten nedgang i den daglige oppslutningen i mai, ned 0,3 % til 7,5 %, viser tall fra TNS Gallup. Men, mai er generellt en dårlig radiomåned, og Kanal 24 klarte å øke sin markedsandel med 0,9 % til 4,4 %. Nå var jo april som kjent en heller begredelig måned for Kanal 24.

P4 ligger fortsatt flere hestehoder foran Kanal 24, men mai-tallene er ikke lystig lesing. Den daglige oppslutingen falt med 1,9 % til 21,2 %. Siden mai generellt er en dårlig radio-måned, er det adskillig verre for P4 at markedsandelen stuper. P4 må denne gangen tåle en svikt i markedsandel på 2,6 % til 21,6 %.

NRK P1 økte sin markedsandel i mai med 2,0 % til 49,2 %, mens den daglige oppslutningen sank med 1,2 % til 36,5. Mai er generellt en god P1-måned med blant 17.mai. NRK P2 og Petre er mer stabile med oppslutning på henholdsvis 7,0 og 9,7. Markedsandelen for P2 og Petre er henholdsvis 4,8 og 6,6 %.

Da er det verre for lokalradioene. Totalt hadde lokalradioene et fall i markedsandelen på 2,0 % til 8,6 %. Enda verre er det at markedsandelen har falt med hele 3,3 % sammenlignet med mai i fjor, melder Kampanje. Den daglige oppslutningen har falt med 2,1 % siden april til 12,5 %. Radio 1 er med på nedturen og mister 1 % i oppslutning til 6 %, og markedsandelen faller med 1,3 % til 3,6 %.




 SE OGSÅ:

10 år med Alltid Klassisk
01.06.05

 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no