NRK kan utpekes til vinner av forrige uke. Ukesrapporten fra TNS Gallup viser
at NRK økte markedsandelen fra 63 til 66 % i uke 23. Det er hele 5 % over markedsandelen i 1. kvartal 2005 og 7 % over
markedsandelen i 2. kvartal 2004. Det er P1 som fører an, med 1 % økning i den daglige oppslutningen,
mens både P2 og Petre må tåle en nedgang i den daglige oppslutningen, til henholdsvis 6 og 8 %.
Det er P4 som må betegnes som ukas taper. En markedsandel på bare 19 % i uke 23 er en nedgang på 4 % fra uka før,
og godt under snittet fra 1. kvartal. P4`s daglige oppslutning går også ned 1 % til 22 %, også det under snittet fra 1. kvartal.
Kanal 24 har derimot en fin uke, med 1 % økning i den daglige oppslutningen til 9 %. Markedsandelen ligger på 5 %, opp 2 % fra uka før.
Disse tallene er ganske likt snittet fra 1. kvartal.
Radio 1 Storby går opp 1 % til 6 % og 3 % markedsandel. NRJ hadde i uke 23 2 % daglig oppslutning, mens Jærradiogruppen hadde 4 % oppslutning.
Den totale markedsandelen for lokalradio er 10 %. Alle disse tallene er de samme som uka før.
|