Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2005    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

NRK øker markedsandelene

NRK må si seg fornøyd med uke 23. På ukesrapporten fra TNS Gallup øker markedsandelene kraftig.


RADIONYTT.NO - 14.06.05 - KYRRE DAHL
NRK kan utpekes til vinner av forrige uke. Ukesrapporten fra TNS Gallup viser at NRK økte markedsandelen fra 63 til 66 % i uke 23. Det er hele 5 % over markedsandelen i 1. kvartal 2005 og 7 % over markedsandelen i 2. kvartal 2004. Det er P1 som fører an, med 1 % økning i den daglige oppslutningen, mens både P2 og Petre må tåle en nedgang i den daglige oppslutningen, til henholdsvis 6 og 8 %.

Det er P4 som må betegnes som ukas taper. En markedsandel på bare 19 % i uke 23 er en nedgang på 4 % fra uka før, og godt under snittet fra 1. kvartal. P4`s daglige oppslutning går også ned 1 % til 22 %, også det under snittet fra 1. kvartal. Kanal 24 har derimot en fin uke, med 1 % økning i den daglige oppslutningen til 9 %. Markedsandelen ligger på 5 %, opp 2 % fra uka før. Disse tallene er ganske likt snittet fra 1. kvartal.

Radio 1 Storby går opp 1 % til 6 % og 3 % markedsandel. NRJ hadde i uke 23 2 % daglig oppslutning, mens Jærradiogruppen hadde 4 % oppslutning. Den totale markedsandelen for lokalradio er 10 %. Alle disse tallene er de samme som uka før.




 SE OGSÅ:

Åpner for ny eierstruktur i Kanal 24
09.06.05

 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no