P4 økte sin oppslutning i forrige uke fra 23 til 26 %.
I sommer har P4 ligget mellom 21 og 23 % daglig oppslutning, så dette kan tyde på at P4 får en
god høst. Pussig nok gikk markedsandelen ned fra 21 til 19 %.
Kanal 24 holder seg fortsatt relativt høyt, med 10 % daglig oppslutning i uke 31,
det samme som uka før, ifølge ukerapporten fra TNS Gallup. Markedsandelen økte fra 5 til 6 %.
Kanal 24 hadde relativt gode tall i sommer, og det ser dermed ut til at tredje kvartal 2005
blir tidenes beste for Kanal 24.
NRK P1 går opp 1 % til 39 % daglig oppslutning, et resultat på det jevne for
Norges største radiokanal. P2 går opp 1 % til 7 %, mens Petre går opp 1 % til 11 %. Også
Petre ser dermed ut til å få et bra tredje kvartal. NRK`s markedsandel i uke 31 gikk opp 1 % til 61 %.
Lokalradioene leverte en blanding av tall. Radio 1 og Energy gikk begge ned 1 % til henholdsvis
7 og 3 %, mens Jærradiogruppen gikk opp 1 % til 3 % daglig oppslutning. Den samlede
markedsandelen for lokalradioene var undret på 12 %.
|