Utenriks:
TILBAKE TIL.....UTENRIKS 2005    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

USA: Clear Channel gir bort reklametid

USA,s største radiokonsern, Clear Channel, reduserte sitt overskudd med 13 % i andre kvartal. Årsaken er en frivillig reduksjon i reklametiden.


RADIONYTT.NO - 10.08.05 - KYRRE DAHL
Clear Channel er ikke lenger i radiobransjen i Norge, etter at de solgte Radio 1 til SBS, men i USA er Clear Channel den største aktøren i radiobransjen. Rettere sagt, Clear Channel er størst i den tradisjonelle kommersielle radiobransjen.

Konkurransen om lytterne hardner nå til på grunn av nye og digitale distribusjonsformer. I USA er det først og fremst satelittradio som er utfordreren, som Sirius og XM, som blant annet tilbyr reklamefri radio ( mot betaling, selvsagt ). Derfor har Clear Channel nå frvillig valgt å redusere antall reklame-minutter pr. time, noe som fører til at inntektene blir mindre. Men, regnestykket er ikke håpløst, for mindre reklame har ført til at lytterne nå bruker langt flere minutter på Clear Channels kanaler, skriver Kampanje. Likevel ble overskuddet i andre kvartal redusert med 13 % i forhold til samme periode i fjor.




 Se også:

UTENRIKS: DANMARK: Oppfordret til drap på muslimer
03.08.05

 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no