Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2005    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

De kommersielle vant sommeren

Det var de kommersielle radiokanalene som gjorde det best i sommer, viser lyttertallene for juli fra TNSGallup


RADIONYTT.NO -11.08.05 - KYRRE DAHL
Kanal 24 økte mest i sommer. En daglig oppslutning på 8,3 % i snitt alle dager i juli er opp 2,1 % i forhold til juli 2004. Markedsandelen økte med mer beskjedne 0,1 %.

P4 økte derimot sin markedsandel i juli med 1,4 %, sammenlignet med juli i fjor. Den daglige oppslutningen økte også, men noe mer beskjedent, opp 0,6 % til 21,1 %.

Det var NRK P1 som var taperen i juli. Oppslutningen sank med 1,5 % til 38,2 %, mens markedsandelen sank med 1,4 % til 47,1 %, sammenlignet med juli i fjor . Som dere skjønner av tallene, "taper" blir i dette tilfellet svært relativt.

Både NRK P2 og NRK Petre økte sin oppslutning med rundt 1 % til henholdsvis 8,0 og 9,7 %. Radio 1 Storby økte oppslutningen med 0,2 % til 6,5 %, mens lokalradioene totalt mistet 1 % til 13,5 %. Markedsandelene for disse radioene svingte med mindre enn 1 % pluss minus.




 SE OGSÅ:

Positiv trend, men langt fra bra nok fra Kanal 24
11.08.05

 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no