Kanal 24 økte mest i sommer. En daglig oppslutning på
8,3 % i snitt alle dager i juli er opp 2,1 % i forhold til juli 2004. Markedsandelen
økte med mer beskjedne 0,1 %.
P4 økte derimot sin markedsandel i juli med 1,4 %, sammenlignet med juli i fjor.
Den daglige oppslutningen økte også, men noe mer beskjedent, opp 0,6 % til 21,1 %.
Det var NRK P1 som var taperen i juli. Oppslutningen sank med 1,5 % til
38,2 %, mens markedsandelen sank med 1,4 % til 47,1 %, sammenlignet med juli i fjor .
Som dere skjønner av tallene, "taper" blir i dette tilfellet svært relativt.
Både NRK P2 og NRK Petre økte sin oppslutning med rundt 1 % til henholdsvis 8,0 og 9,7 %.
Radio 1 Storby økte oppslutningen med 0,2 % til 6,5 %, mens lokalradioene totalt mistet 1 % til 13,5 %.
Markedsandelene for disse radioene svingte med mindre enn 1 % pluss minus.
|