Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2005    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

God uke for P4 og lokalradio

P4 sikret seg en uvanlig god markedsandel i uke 39. Radio 1 og andre lokalradioer har også grunn til smile over lyttertallene fra forrige uke.


RADIONYTT.NO -04.10.05 - KYRRE DAHL
P4 er tilbake etter en liten nedtur, og klarte i forrige uke å øke sin markedsandel fra 16 til 25 %. Det viser ukesrapporten fra TNS Gallup. Dermed går P4 fra et elendig tall til et sjeldent bra resultat i en ukesrapport. Den daglige oppslutningen går også opp fra 20 til 22 %, som kan beskrives som et midt på treet-resultat for P4. Trenden de siste ti ukene tyder imildertid på en liten tilbakegang for P4.

Radio 1 Storby hadde sin beste uke på lenge. I uke 39 oppnådde Radio 1 en daglig oppslutning på 8 %, opp 3 % fra uka før. Markedsandelen holdt seg derimot stabil på 5 % NRJ økte sin oppslutning fra 1 til 2 %, mens Jærradiogruppen holder seg stabil på 3 %. Lokalradioene totalt økte sin markedsandel fra 10 til 12 %.

Kanal 24 gikk litt ned i forrige uke, men trenden de siste 10 ukene mer enn oppveier dette, og Kanal 24 har en generellt stigende tendens. Men, i forrige uke gikk oppslutningen ned fra 9 til 8 %, og markedsandelen gikk ned fra 6 til 5 %.

Forrige ukes vinner, NRK, er nå tilbake på mer normale verdier. P1 mistet 2 % av sin oppslutning og har nå 38 % daglig oppslutning. P2 gikk ned fra 10 til 8, mens P3 gikk ned fra 13 til 9 % oppslutning. Tilbakegangen kan virke stor, men statisk sett var det antagelig forrige uke som var i overkant god. Mest ekstremt er det for markedsandelen: NRK gikk ned fra skyhøye 68 % til 57 % markedsandel i forrige uke, det dårligste ukestallet det siste kvartalet. Ser man bort fra disse merkelige utslagene kan trenden tyde på at NRK holder seg rimelig stabile på lyttertallene.




 SE OGSÅ:

Flere briter til Radiodager
03.10.05

 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no