NRK P1 kan utrope seg til vinner av september 2005.
En økning i oppslutning på 0,8 % og en økning i markedsandel på 1,6 % gjør P1
til en soleklar vinner på månedstallene fra TNS Gallup. Norges største radiokanal
har nå en daglig oppslutning på 39,5 % og en markedsandel på 48,4 %.
NRK P2 gjorde det også relativt bra, med en økning på 0,3 % i oppslutning til 8,2 % og
en økning i markdedsandel på 0,2 % til 5,2 %. Alle andre gjorde det dårligere i September.
NRK Petre mistet 1,5 % i oppslutning og 0,4 % i markedsandel til henholdsvis 9,2 og 6,4 %.
Av de kommersielle var det ikke så mye å skryte av. Kanal 24 beholdt sin markedsandel på
4,6 % , men de gikk ned 0,9 % i oppslutning til 8,2 %. P4 gikk enda mer ned i oppslutning, ned 1,6 % til
21,4 %, mens markedsandelen økte med 0,4 % til 21,3 %.
Det v ar enda verre for lokalradioene i september, ifølge Kampanje.
Radio Storby gikk ned 0,2 i oppslutning og 0,8 i markedsandel til henholdsvis 7,1 og 4,9 %.
Lokalradioene gikk ned hele 1,7 % i markedsandel til 10,2, mens oppslutningen gikk ned 0,5 % til 15,0.
|