Årets beste reklamespot ble kåret under gullmikken
i går kveld. Dette er radiobransjens reklamekonkurranse. Try Reklamebyrå stakk av med
seieren i en reklame for DNA Shoestore. Radiospoten «Minister», er laget av Erlend
Klouman Høiner og Tore Woller i Try og produsert av Stig og Stein Radiobyrå,
I Juryens begrunnelse heter det blant annet: "«. Årets spot skiller seg klart ut fra alt
annet vi har hørt av radioreklame i år, og er egentlig en ganske utypisk vinner. For dette
er ikke «neppå», presist, minimalistisk, rett-på-reklame med en enkel, genial idé.
De sannsynligvis mindre åndsfriske individene som står bak dette konseptet var ikke engang
tilstede da de lærte om USP på skolen. Heldigvis! For dette er deilig absurd, og veldig,
veldig morsomt. Det er radioreklame som gjør at man skrur opp volumet istedenfor å bytte kanal.
Og man kribler etter å høre neste spot. Ikke bare sjukt, men også sjukt bra».
Spotene kan du nå høre hos Kampanje....
Klikk her
|