P4 hadde en daglig oppslutning på 24 % i forrige uke.
Det er opp fra 22 % uka før, og den beste oppslutningen som er målt for P4 i høst.
Det kommer fram av ukesrapporten fra TNS Gallup. Dette gir seg også positive utslag for
markedsandelen. I uke 47 klarte P4 å øke sin markedsandel med 4 % til 25 %. Det er
en av de beste ukene i en høst, der P4 har vært nede i 16 - 17 % markedsandel.
Kanal 24 oppnådde en grei oppslutning i forrige uke, opp 1 % til 9 %,
mens markedsandelen på 4 % ikke er så mye å skryte av. Det er riktignok det samme som uka før,
men Kanal 24 har i flere uker i høst vært oppe i 6 % markedsandel.
NRK P1 gikk tilbake med 1 % i oppslutning til 38 % daglig oppslutning. Det er et resultat på
det jevne for P1. NRK P2 er ukas taper og hadde i uke 47 en oppslutning på bare 4 %. Det er en halvering
av uka før, og høstens desidert dårligste oppslutning for P2. P3 gikk derimot opp 2 % til 11 %
oppslutning. Det er en av høstens beste uker for P3. NRK mistet hele 6 % markedsandeler i forrige uke, til
59 % markedsandel. Men, uka før var en spesiellt god uke for NRK.
Radio 1 Storby hadde i oppslutning en av sine beste uker sålangt i høst,
med en oppslutning på 7 %. Markedsandelen var derimot laber, bare 3 %, ned 1 % fra uka før.
Både NRJ og Jærradiogruppen hadde en oppslutning på 3 % og en markedsandel på 2 %. Alle tallene er
opp 1 % fra uka før.
|