|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Rekordliten avstand mellom P4 og Kanal 24
I uke 48 var P4 "bare" dobbelt så stor som Kanal 24. Avstanden mellom de to har aldri
vært mindre.
| |
|
RADIONYTT.NO - 07.12.05 - KYRRE DAHL
Ifølge TNS Gallup`s ukerapport hadde P4 en daglig oppslutning i
uke 48 på 20 %, mens Kanal 24 hadde en oppslutning på 10 %. Det betyr at avstanden melllom de to
krymper. Uka før hadde P4 en oppslutning på 24 % og Kanal 24 hadde 9 % oppslutning. P4 leder mye klarere målt
i markedsandel, selvom P4 gikk ned fra 25 til 21 % markedsandel i uke 48, gikk Kanal 24 bare opp 1 % til 5 % markedsandel.
NRK P2 har relativt sett den største fremgangen denne uka, opp 4 % til 8 %, men her må det nok
være statistikken som spiller oss et lite puss, 8 % er tilnærmet normal oppslutning oppslutning for P2.
NRK P1 går opp 1 % til 39 %, mens NRK P3 går ned 1 % fra 11 til 10 % oppslutning. NRK
totalt styrket sin markedsandel i uke 48 fra 59 til 62 %.
For lokalradio er det stortsett helt stabilt fra forrige uke. Oppslutningen var som følger:
Radio 1 Storby 7 %, Energy 3 % og Jærradiogruppen 3 %, akkurat som uka før. Radio 1 klarte likevel
å øke sin markedsandel fra 3 til 6 %, disse tallene er henholdsvis under og over det "normale", slik
at statistisk sett er det lite nytt. Lokalradio i alt hadde en markedsandel på 11 %, som uka før.
Energy og Jærradiogruppen hadde en markedsandel på 2 % hver.
|
|
| |
|
|
|
|
|