|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Lyttertall - Sverige - 4. kvartal 2005
MTG Radio, med Rix Fm i spissen, har for første gang over 2 millioner lyttere i Sverige.
Det viser ferske lyttertall.
| |
|
RADIONYTT.NO - 18.01.06 - KYRRE DAHL
I fjerde kvartal økte Rix Fm sin oppslutning i Sverige
til 18,8 %. Det er økning på 0,7 % sammenlignet med kvartalet før. Det viser lyttertall fra
RUAB, som nå delvis er gjennomført av Sifo/Reseach Internationals. Rix Fm er flaggskipet for
MTG Radio, som samlet oppnår en oppslutning på 26,1 % opp fra 24,8 i forrige kvartal. Dermed
er det mer enn 2 millioner daglige lyttere for MTG`s radiostasjoner i Sverige.
Ellers er det helt tydelig at økningen i den totale radiolyttingen
har fordelt seg på kanalene. Det er ingen av de større kanalene som går nedover, men
mest oppover går de kommersielle lokalradioene. Sveriges Radio har bare en moderat økning.
Utvalgte nøkkeltall finner du i tabellen nedenfor.
I Stockholm så er det nå Rix Fm som er størst blant de kommersielle,
med 10,3 % daglig oppslutning. Lugna Favoriter er på andre plass med 9,1 %.
Det er et godt stykke ned til Mix Megapol og The Voice som følger på de
neste plassene, med en oppslutning på 6,0 og 5,8 %. Utvalgte nøkkeltall for
Stockholm finner du nedenfor.
|
SVERIGE
| Q4 2005
| Q3 2005
|
Radio Totalt
| 79,6
| 78,0
|
SR Totalt
| 51,0
| 50,7
|
PLR Totalt
| 35,2
| 33,4
|
SR P1
| 11,6
| 11,6
|
SR P2
| 1,9
| 1,8
|
SR P3
| 11,1
| 10,6
|
SR P4
| 34,7
| 34,6
|
Mix Megapol
| 6,1
| 5,5
|
NRJ
| 3,1
| 3,1
|
Rix Fm
| 18,8
| 18,1
|
Lugna Favoriter
| 5,2
| 5,0
|
MTG Radio
| 26,1
| 24,8
|
SBS Radio
| 11,1
| 10,2
|
KILDE: RUAB/SIFO
|
|
STOCKHOLM
| Q4 2005
|
Radio Totalt
| 75,8
|
SVERIGES RADIO
|
|
SR P1
| 15,8
|
SR P2
| 2,9
|
SR P3
| 7,6
|
SR P4
| 12,5
|
SR P5
| 12,3
|
KOMMERSIELLE
|
|
RIX FM
| 10,3
|
Lugna Favoriter
| 9,1
|
Mix Megapol
| 6,0
|
The Voice
| 5,8
|
NRJ
| 5,1
|
Bandit Rock
| 4,7
|
Svenska Favoriter
| 4,1
|
Rockklassiker
| 4,0
|
Gamla Godingar
| 3,4
|
Studio 107,5
| 2,0
|
KILDE: RUAB/SIFO
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|