|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Høy Markedsandel for P4
P4 oppnådde en rekordartet markedsandel i uke 3, viser ukesrapporten fra TNS Gallup.
Lokalradioene derimot hadde en heller dårlig uke.
| |
|
RADIONYTT.NO - 24.01.06 - KYRRE DAHL
P4 kan skilte med en av sine beste markedsandeler på
svært lenge i Uke 3, 2006. P4 oppnådde en markedsandel på 27 %, ifølge TNS Gallups ukesrapport.
Det er opp 6 % fra uka før og samtidig 6 % bedre enn snittet fra fjerde kvartal.
Samtidig gikk den daglige oppslutningen ned fra 24 til 21 %.
Kanal 24 mistet også oppslutning fra 10 til 8 %, men opprettholdt sin markedsandel
på 4 %, som forrige uke. Det er en tanke lavere enn snittet fra fjerde kvartal.
NRK mistet 5 % i markedsandel til 58 %, men samtidig holder NRK P1 seg stabil på 40 %
daglig oppslutning. Petre derimot ramlet ned fra 11 til 7 % oppslutning.
P2 er stabil på 8 % oppslutning.
Lokalradioene har ingen grunn til å juble for uke 3, 2006. Storbyradioen, med Radio 1
i spissen, gikk ned fra 7 til 5 % i oppslutning og fra 5 til 3 % i markedsandel.
Begge deler er vesentlig under snittet fra fjerde kvartal. Jærradiogruppen gikk ned
fra 4 til 2 % i oppslutning og fra 2 til 1 % i markedsandel, mens lokalradio totalt
gikk ned fra 11 til 10 % oppslutning.
|
|
| |
|
|
|
|
|