Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radiolyttingen kraftig ned i uke 6

Den totale radiolyttingen gikk dramatisk ned i uke 6, men lokalradioene gjorde det generellt bra.


RADIONYTT.NO - 14.02.06 - KYRRE DAHL
Bare 66 % av befolkningen hørte på radio i uke 6. Det viser ukesrapporten fra TNS Gallup. Det er ned 5 % fra uka før, og også kraftig under snittet fra forrige kvartal. Nedgangen rammer de store kanalene hardest.

NRK P1 gikk ned 2 % til 38 % daglig oppslutning. NRK P3 gikk mest ned av alle, fra 10 til 7 %, mens P2 gikk ned fra 8 til 7 % i oppslutning. NRK mistet også markedsandeler i uke 6, ned 2 % til 61 % markedsandel for alle nrk-kanalene.

P4 går ned 2 % til 20 % daglig oppslutning, et relativt dårlig tall for P4, men markedsandelen er stabil på 22 %. Da er det verre for Kanal 24, som i uke 6 bare oppnådde en oppslutning på 6 %, ned 2 % fra uka før. Markedsandelen gikk også ned med 1 % til 4 %.

Det er lokalradioene som har størst grunn til å smile denne gangen. Markedsandelen gikk opp fra 8 til 12 %, mens Storbyradioen økte sin markedsandel med 1 % til 5 %, og er dermed nok en gang større enn Kanal 24. Oppslutningen gikk likevel ned fra 6 til 5 %. Energy og Jærradiogruppen er de eneste som ikke mistet lyttere i uke 6, og er stabile på henholdsvis 2 og 3 %. Og får dermed økte markedsandeler til henholdsvis 2 og 3 %



 Se også:

De store styrket seg i uke 5
07.02.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no