|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radiolyttingen kraftig ned i uke 6
Den totale radiolyttingen gikk dramatisk ned i uke 6, men lokalradioene gjorde
det generellt bra.
| |
|
RADIONYTT.NO - 14.02.06 - KYRRE DAHL
Bare 66 % av befolkningen hørte på radio i uke 6.
Det viser ukesrapporten fra TNS Gallup. Det er ned 5 % fra uka før, og også kraftig under
snittet fra forrige kvartal. Nedgangen rammer de store kanalene hardest.
NRK P1 gikk ned 2 % til 38 % daglig oppslutning. NRK P3 gikk mest ned av alle,
fra 10 til 7 %, mens P2 gikk ned fra 8 til 7 % i oppslutning. NRK mistet også
markedsandeler i uke 6, ned 2 % til 61 % markedsandel for alle nrk-kanalene.
P4 går ned 2 % til 20 % daglig oppslutning, et relativt dårlig tall for P4,
men markedsandelen er stabil på 22 %. Da er det verre for Kanal 24, som i uke 6 bare
oppnådde en oppslutning på 6 %, ned 2 % fra uka før. Markedsandelen gikk også ned med
1 % til 4 %.
Det er lokalradioene som har størst grunn til å smile denne gangen. Markedsandelen
gikk opp fra 8 til 12 %, mens Storbyradioen økte sin markedsandel med 1 % til 5 %,
og er dermed nok en gang større enn Kanal 24.
Oppslutningen gikk likevel ned fra 6 til 5 %.
Energy og Jærradiogruppen er de eneste som ikke mistet lyttere i uke 6, og er stabile på
henholdsvis 2 og 3 %. Og får dermed økte markedsandeler til henholdsvis 2 og 3 %
|
|
| |
|
|
|
|
|