Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

OL gir NRK en boost, mens P4 går ned

NRK hadde sin beste markedsandel på lenge i uke 7, mens P4 landet under 20 % i oppslutning.


RADIONYTT.NO - 21.02.06 - KYRRE DAHL
OL-interessen er stor i det norske folk, noe som er tydelig på lyttertallene for uke 7 fra TNS Gallup. NRK hadde årets desiderte beste markedsandel, med en oppgang på 4 % til 65 % markedsandel. En oppslutning for NRK P1 på 40 % er også 2 % bedre enn uka før. P2 og P3 holdt seg derimot stabilt på 7 % hver.

Den kanalen som merker OL mest negativt, ser ut til å være P4. En oppslutning på bare 19 %, er årets dårligste uke for P4, en nedgang på 1 %. Markedsandelen falt fra 22 til 20 %. Kanal 24 klarte derimot å opprettholde sin markedsandel på 4 % og gikk opp 2 % i oppslutning til 8 %.

Lokalradioene tapte også markedsandeler fra 12 til 10 % i uke 7. Storbyradioen gikk likevel 1 % opp i oppslutning til 6 %. Energy og Jærradiogruppen er stabile med henholdsvis 2 og 3 % oppslutning.



 Se også:

Radiolyttingen kraftig ned i uke 6
14.02.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no