|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
OL gir NRK en boost, mens P4 går ned
NRK hadde sin beste markedsandel på lenge i uke 7, mens P4 landet under 20 % i
oppslutning.
| |
|
RADIONYTT.NO - 21.02.06 - KYRRE DAHL
OL-interessen er stor i det norske folk, noe som er
tydelig på lyttertallene for uke 7 fra TNS Gallup.
NRK hadde årets desiderte beste markedsandel, med en
oppgang på 4 % til 65 % markedsandel. En oppslutning for NRK P1 på 40 % er også 2 %
bedre enn uka før. P2 og P3 holdt seg derimot stabilt på 7 % hver.
Den kanalen som merker OL mest negativt, ser ut til å være P4. En oppslutning på bare 19 %, er
årets dårligste uke for P4, en nedgang på 1 %. Markedsandelen falt fra 22 til 20 %.
Kanal 24 klarte derimot å opprettholde sin markedsandel på 4 % og gikk opp 2 % i oppslutning
til 8 %.
Lokalradioene tapte også markedsandeler fra 12 til 10 % i uke 7. Storbyradioen gikk
likevel 1 % opp i oppslutning til 6 %. Energy og Jærradiogruppen er stabile med henholdsvis
2 og 3 % oppslutning.
|
|
| |
|
|
|
|
|