|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
OL-effekten borte for NRK
Etter en oppgang i lyttertallene i den første OL-uka, ble det nedtur for
NRK i den andre OL-uka, akkurat som før utøverne.
| |
|
RADIONYTT.NO - 28.02.06 - KYRRE DAHL
Skal man tolke lyttertallene for uke 8, er det tydelig
at interessen for OL er avhengig av at Norge gjør det bra. NRK tapte markedsandeler i
uke 8, viser tall fra TNS Gallup. De gikk ned 2 % til mer normale 63 % markedsandel. Dette
til tross for OL. NRK P1 gikk da også opp i oppslutning fra 40 til 41 %. NRK P3 gikk
også opp fra 7 til 9 % oppslutning, mens P2 holdt seg stabil på 7 %.
P4 går mest fram, opp 3 % til en oppslutning på 22 %. Markedsandelen gikk også opp fra
20 til 21%. Mens Kanal 24 hadde en både og-uke, men en nedgang i oppslutning på 1 % til 7 %.
Samtidig gikk markedsandelen opp fra 4 til 6 % i uke 8.
Lokalradioene gjorde det generellt dårlig i uke 8. Særlig Storbyradioens nedgang er
massiv. Radio 1 og co. fikk årets dårligste markedsandel med bare 3 %, og oppslutningen gikk
samme vei, med bare 4 %. Begge tall er to poeng ned. Jærradiogruppen gjorde det litt bedre, og
har en stabil oppslutning på 3 %, men markedsandelen gikk ned til 1 %. Lokalradio totalt har en
markedsandel på 9 %, 1 ned fra uka før.
|
|
| |
|
|
|
|
|