Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

OL-effekten borte for NRK

Etter en oppgang i lyttertallene i den første OL-uka, ble det nedtur for NRK i den andre OL-uka, akkurat som før utøverne.


RADIONYTT.NO - 28.02.06 - KYRRE DAHL
Skal man tolke lyttertallene for uke 8, er det tydelig at interessen for OL er avhengig av at Norge gjør det bra. NRK tapte markedsandeler i uke 8, viser tall fra TNS Gallup. De gikk ned 2 % til mer normale 63 % markedsandel. Dette til tross for OL. NRK P1 gikk da også opp i oppslutning fra 40 til 41 %. NRK P3 gikk også opp fra 7 til 9 % oppslutning, mens P2 holdt seg stabil på 7 %.

P4 går mest fram, opp 3 % til en oppslutning på 22 %. Markedsandelen gikk også opp fra 20 til 21%. Mens Kanal 24 hadde en både og-uke, men en nedgang i oppslutning på 1 % til 7 %. Samtidig gikk markedsandelen opp fra 4 til 6 % i uke 8.

Lokalradioene gjorde det generellt dårlig i uke 8. Særlig Storbyradioens nedgang er massiv. Radio 1 og co. fikk årets dårligste markedsandel med bare 3 %, og oppslutningen gikk samme vei, med bare 4 %. Begge tall er to poeng ned. Jærradiogruppen gjorde det litt bedre, og har en stabil oppslutning på 3 %, men markedsandelen gikk ned til 1 %. Lokalradio totalt har en markedsandel på 9 %, 1 ned fra uka før.



 Se også:

OL gir NRK en boost, mens P4 går ned
21.02.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no