Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Ned for P1, opp for P2

NRK P1 fikk en liten nedtur etter at OL var over, mens P2 kan vise til årsbeste.


RADIONYTT.NO - 07.03.06 - KYRRE DAHL
I uke 9 var OL-effekten over for NRK P1, som dermed var tilbake på "normale" 39 % oppslutning, en nedgang på 2 % fra uka før. Men, det var kanskje mange som følte behov for litt kultur etter all sporten. NRK P2 gikk opp like mye som P1 gikk ned og fikk dermed årsbeste med 9 % oppslutning. P3 gikk ned 1 % til 8 % oppslutning. NRK har likevel gode markedsandeler i uke 9. Ifølge ukerapporten fra TNS Gallup hadde NRK en markedsandel på 65 %, mot 63 uka før.

P4 gikk ned i uke 9, både i oppslutning og markedsandel. Begge to var på 20 % blank, tall som er litt dårligere enn normalt hos P4. Hos erkefienden Kanal 24 var det noe bedre, med den stabil markedsandel på 6 %, men også Kanal 24 gikk ned i oppslutning til 7 %.

Det mest oppsiktsvekkende blant lokalradioene må være at Jærradiogruppen i uke 9 hadde like stor markedsandel som Storbyradioen (3%). Radio 1 og Co gikk likevel opp i oppslutning til 5 %, mens Jærradioene holdt seg stabil på 3 %. Totalt sett hadde lokalradioene en markedsandel på 8 %, en tall som er blant de dårligste i år.



 Se også:

OL ga nettradio en ny boost
03.03.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no