Diskusjon:
 Bruktbørsen:
 Jobb-børsen:
 Annonser:



 Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Kanal 24 ble ukas vinner

I en uke med generell nedgang, markerer Kanal 24 seg som kanalen med oppgang. Jærradiogruppen er for første gang større enn Radio 1.


RADIONYTT.NO - 28.03.06 - KYRRE DAHL
Etter en generellt god uke i uke 11, ble det nedtur for de aller fleste i uke 12. Men, ifølge ukerapporten fra TNS Gallup var det en kanal som utmerket seg positivt. Kanal 24 økte sin oppslutning fra 8 til 9 % og samtidig økte markedsandeler fra 4 til 6 %. uke 12 ble dermed en god uke for Kanal 24.

Radiolyttingen generellt gikk ned fra 74 til 70 %. Dette får størst utslag for P4 som går ned fra 25 til 22 % i oppslutning. Markedsandelen falt også litt fra 21 til 20 %. NRK beholdt sin markedsandel på 6 %, men alle kanalene falt i oppslutning. NRK P1 gikk fra 42 til 41 %, mens P2 gikk fra 9 til 7% og P3 fra 10 til 9 %.

Lenger ned er lokalradio stabil med en markedsandel på 9 %. Oppslutningen er stabil både for Storbyradioen, 6 % og Jærradiogruppen, 4%. Men i markedsandel har det skjedd noe oppsiktsvekkende. Jærradiogruppen går opp fra 3 til 4%, mens storbyradioen går ned fra 5 til 3 . Dermed er Jærradiogruppen for første gang større i markedsandel enn Radio 1 og Energy.

Oppslutning i %
uke 12
uke 11
Radio Totalt
70
74
NRK Totalt
49
52
NRK P1
41
42
NRK P2
7
9
NRK P3
9
10
P4
22
25
Kanal 24
9
8
Storbyradioen
6
6
Jærradiogruppen
4
4
KILDE: TNS Gallup
Markedsandel i %
uke 12
uke 11
NRK Totalt
64
64
P4
20
21
Kanal 24
6
4
Storbyradioen
3
5
Jærradiogruppen
4
3
Lokalradio totalt
9
9
KILDE: TNS Gallup


 Se også:

P4 nok en gang størst på nett
23.03.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no



 Annonser: