|
Diskusjon:
|
|
Bruktbørsen:
|
|
Jobb-børsen:
|
|
Annonser:
|
|
|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Uke 14: Nedtur for NRK og Kanal 24
NRK P1 klarte ikke å opprettholde de gode lyttertallene i uke 14. Samtidig fikk
Kanal 24 også en smell.
| |
|
RADIONYTT.NO - 11.04.06 - KYRRE DAHL
NRK P1 har de siste ukene levert knallgode lyttertall, men
i uke 14 var det slutt, foreløpig. Ifølge ukesrapporten fra TNS Gallup, gikk P1 ned 3 % til en
oppslutning på 38 % i forrige uke. Ikke noe dårlig tall, men klart under det P1 har levert så langt
i år. Trøsten får være at NRK`s samlede markedsandel går opp fra 65 til 67 %.
Kanal 24 hadde en elendig uke, og fikk bare en oppslutning på 6 % i uke 14. Det er ned
2 % fra uka før. Markedsandelen holdt seg stabil på relativt lave 4 %. P4 gjorde det bedre og
er tilbake på 22 % oppslutning etter en oppgang på 2 %, og markedsandelen gikk også såvidt opp til 20 %.
Lokalradioene har heller ingen grunn til å juble. Bred nedgang både i oppslutning og
markedsandel. Jærradiogruppen er nede på 1 % andel, ned fra 3 % uka før, mens Energy hadde
0 % markedsandel i uke 14, ifølge tallene fra TNS Gallup. Lokalradio har generellt gjort det dårlig
det siste kvartalet.
|
Oppslutning i %
| uke 14
uke 13
| |
Radio Totalt
| 70
69
| |
NRK Totalt
| 48
52
| |
NRK P1
| 38
41
| |
NRK P2
| 9
8
| |
NRK P3
| 10
10
| |
P4
| 22
20
| |
Kanal 24
| 6
8
| |
Storbyradioen
| 6
7
| |
Jærradiogruppen
| 2
2
| |
KILDE: TNS Gallup
|
Markedsandel i %
| uke 14
uke 13
| |
NRK Totalt
| 67
65
| |
P4
| 20
19
| |
Kanal 24
| 4
4
| |
Storbyradioen
| 3
4
| |
Jærradiogruppen
| 1
3
| |
Lokalradio totalt
| 8
10
| |
KILDE: TNS Gallup
|
|
| | |
|
|
|
|