|
Diskusjon:
|
|
Bruktbørsen:
|
|
Jobb-børsen:
|
|
Annonser:
|
|
|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Uke 16: Økning for Kanal 24
Det var mye gode lyttertall i forrige uke, men mest gledelig var nok oppgangen for
Kanal 24. NRK mistet markedsandeler.
| |
|
RADIONYTT.NO - 26.04.06 - KYRRE DAHL
Kanal 24 hadde en daglig oppslutning på 9 % i uke 16,
ifølge tall fra TNS Gallup. Det er opp 3 % fra forrige måling, som var uke 14 (Det var
påskeferie i uke 15). Samtidig gikk markedsandelen opp fra 4 til 5 %. Ingen av tallene
er veldig gode, men Kanal 24 har sålangt i år ligget mye rundt 7-8% i oppslutning.
Det ble oppgang også for de fleste andre kanalene. P4 økte sin markedsandel fra
20 til 23 %, mens oppslutningen gikk opp fra 22 til 23 %. NRK P1 økte sin oppslutning
fra 38 til 41 %, mens P2 og P3 var helt stabile. Men markedsandelen til NRK
sank dramatisk i uke 16. NRK totalt mistet 6 % i andel og landet på bare 61 %
markedsandel, som er en av de dårligste ukene for NRK
For lokalradioene var det et blandet bilde. Markedsandelen for lokalradio samlet gikk
kraftig opp, fra 8 til 11 %, men Storbyradioen ( Radio 1 ) var den eneste gruppen som
tapte oppslutning fra 6 ti 5 %.
|
Oppslutning i %
| uke 16
uke 14
| |
Radio Totalt
| 71
70
| |
NRK Totalt
| 52
48
| |
NRK P1
| 41
38
| |
NRK P2
| 9
9
| |
NRK P3
| 10
10
| |
P4
| 23
22
| |
Kanal 24
| 9
6
| |
Storbyradioen
| 5
6
| |
Jærradiogruppen
| 4
2
| |
KILDE: TNS Gallup
|
Markedsandel i %
| uke 16
uke 14
| |
NRK Totalt
| 61
67
| |
P4
| 23
20
| |
Kanal 24
| 5
4
| |
Storbyradioen
| 4
3
| |
Jærradiogruppen
| 1
1
| |
Lokalradio totalt
| 11
8
| |
KILDE: TNS Gallup
|
|
| | |
|
|
|
|