|
Diskusjon:
|
|
Bruktbørsen:
|
|
Jobb-børsen:
|
|
Annonser:
|
|
|
|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Uke 17: Nedtur for lokalradio
Lokalradioene hadde sin dårligste markedsandel på svært lenge, viser ukesrapporten fra
TNS Gallup.
| |
|
RADIONYTT.NO - 04.05.06 - KYRRE DAHL
Det var generell nedgang i radiolyttingen for de store kanalene i uke 17. Det viser
ukesrapporten fra TNS Gallup. Men, de dramatiske forandringene ser vi under markedsandeler.
Lokalradio totalt hadde en markedsandel på bare 7 % i uke 17, det er en nedgang på 4 % fra uka før.
Det var NRK som tok disse lytterne for NRK kan vise til en økning på 4 % til 65 % markedsandel, en
god uke for NRK.
Kanal 24 var den av de store kanalene som gjorde det best, relativt sett,
ettersom kanalen beholdt både oppslutning og
markedsandel på henholdsvis 9 og 5 %, mens P4 gikk ned med 1 % både i oppslutning og
markedsandel. NRK P1 gikk også ned 1 % i oppslutning, men har fortsatt gode tall.
Se tallene i tabellen nedenfor
|
Oppslutning i %
| uke 17
uke 16
| |
Radio Totalt
| 72
71
| |
NRK Totalt
| 52
52
| |
NRK P1
| 40
41
| |
NRK P2
| 9
9
| |
NRK P3
| 9
10
| |
P4
| 22
23
| |
Kanal 24
| 9
9
| |
Storbyradioen
| 6
5
| |
Jærradiogruppen
| 3
4
| |
KILDE: TNS Gallup
|
Markedsandel i %
| uke 17
uke 16
| |
NRK Totalt
| 65
61
| |
P4
| 22
23
| |
Kanal 24
| 5
5
| |
Storbyradioen
| 2
4
| |
Jærradiogruppen
| 2
1
| |
Lokalradio totalt
| 7
11
| |
KILDE: TNS Gallup
|
|
| | |
|
|
|
|