Nyheter - Innenriks:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Kraftig radiofall hos annonsørene

Reklameomsetningen på radio har falt med hele 15 % sålangt i år. Det viser tall fra Mediebyråenes interesseorganisasjon


RADIONYTT.NO - 16.05.06 - KYRRE DAHL
til tross for gode lyttertall, følger ikke annonsørene med. Etter fire måneder har den formidlede andelen av reklame-omsetningen falt med 15,1 prosent til 83,2 millioner kroner, skriver Kampanje.

Ukepresse sliter like mye som Radio, med en nedgang på 14,3 %. På pluss-siden finner vi internett som har en økning på 81 % i årets første fire måneder. Men likevel er det direktereklame som øker mest, med en økning på hel 137 %. TV øker også, opp 8 % i de fire første måneder. Mens papiravisene ikke har så mye å bekymre seg for som man skulle tro, Reklameomsetningen økte med 2 % fram til og med april.

– Vi er urolige over dette, og liker det ikke. Mediebyråenes fokus ligger i altfor stor grad på nettet. Vi registrerte også en klar nedgang i omsetningen av reklame via mediebyråene i første kvartal. Den marginale veksten vi fikk måtte vi skaffe oss gjennom økt innsats på direkte salg, som er vårt svar på redusert omsetning via mediebyråene, sier P4-sjef Kalle Lisberg til Kampanje.
TIPS ANDRE OM DENNE SAKEN
Til E-post-adresse:



 Se også:

NRK lanserer ny radiokanal
15.05.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no



 Annonsere:

Er du interessert i annonsere på radionytt.no?

Annonse-Info

 Annonser: