I forrige uke meldte vi om at Storbyradioen hadde sin beste
oppslutning på lenge. I Uke 38 gikk oppslutningen litt ned igjen, mens markedsandelen fortsatte
oppover. I uke 38 hadde Storbyradioen en markedsandel på 4,0 %, mot 3,8 % uka før. Begge deler
henholdsvis var og er sesongbeste. I uke 32 var Storbyradioens markedsandel bare på 2,0 %
NRK P1 taper markedsandeler så det holder for tiden. I uke 38 hadde NRK P1 en markedsandel
på 54,2 %, ned 0,5 % fra uka før. De siste ukene har markedsandelen sunket nesten uavbrutt siden
uke 31, da den var på 57,1 %. NRK P1 er likevel uten tvil landets største radiokanal.
P4 er landet nest største kanal, med en markedsandel på 27,6 %, det er såvidt litt opp fra
forrige uke. Kanal 24 er inne i en dårlig periode, og har en markedsandel på 2,8 %. Litt ned
fra uka før, men mye ned fra uke 31, da Kanal 24 hadde en markedsandel på 4,8 %
|