|
|
|
|
Nyheter - Innenriks: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Internett dobbelt så stort som radio
Omsetningen av reklame på internett er då nesten dobbelt så stor som på radio, det
viser ferske tall fra MIO.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 13.10.06 - KYRRE DAHL
Ifølge MIO`s mediebarometer har radioreklame gått ned med
6,8 % så langt i år, mens omsetningen av reklame via internett har økt med hele 62,7 %.
Dermed er Internett nå nesten dobbelt så stort som Radio.
I perioden fra januar til september ble
det solgt radioreklame for 206 millioner kroner, mens internett fikk 399 reklamemillioner i samme
tidsrom. Totalt for alle medier har omsetningen økt med 11,4 % sammenlignet med samme periode i fjor.
TV har nå gått forbi dagspresse som største mediekanal, men forskjellen er liten og begge
har en økning sammenlignet med i fjor.
MIO`s Mediebarometer er en månedlig statistikk fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon.
Tallene viser netto utfakturert medieomsetning.
Vil du høre mer på radio? - Kjøp radio her!
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|