NRJ-gruppen er opprinnelig et fransk selskap og
har hatt stor suksess på hjemmebane. Men, internasjonalt har det vært verre. NRJ, som
kaller seg Energy i Norge, har hatt tildels store tap, blant annet i Norge og Sverige.
Men i siste regnskapsår ble det for første gang pluss i regnskapet for den
internasjonale delen av NRJ, melder selskapet i en pressemelding. Tallene går ikke fram av
meldingen, men det er tydelig at overskuddet er minimalt.
Nå vil NRJ satse videre på ekspansjon. NRJ har i år eller er på vei inn i
Ukraina, Bulgaria, Russland og Libanon, i en eller annen form for partnerskap med
andre selskaper. CEO for NRJ International, Mathieu Sibille, forklarer suksessen slik:
“The cooperation with NRJ represents to our partners a guarantee
to get a unique know how in radio and a competence transfer. All international
teams are cooperating in order to make possible the transfer of information
and know how in all domains: program, promotion, sales and technique.
The experience of the brand NRJ has to extend of course to all supports
and media with these partners.”
|