|
|
|
|
Nyheter - Innenriks: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Unik satsing i Drammen
Drammens Tidende gjør om hele radiodriften fra nyttår, og Kanal 1 skal integreres med
TV og Internett på en svært omfattende måte.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 08.11.06 - KYRRE DAHL
Lokalradioen Kanal 1 får nytt ansikt fra 1. januar. Da blir
lokalradioen en del av Drammens Tidende Nye Medier (DTNM), som vil inneholde radio, TV og internett.
Mediehus er ikke noe nytt i Norge, men Drammens Tidende, som eier Kanal 1, vil gå lenger enn de
fleste. Det blir de samme programledere både på TV og Radio ( og internett ).
"Når presenteren ikke jobber i radiostudio jobber hun enten på nettdesken, med
å tilrettelegge saker for dt.no, eller i tv-studioet", forteller utviklingsdirektør
Rino Andersen i Drammens Tidende. "Vi skal kjøre med presenter i studio hele dagen,
fra 06:00 til 18:00 (iprime time). Vi får nye stemmer på lufta. Vi får alt i alt
fem presentere.", sier Andersen.
De som jobber i Kanal 1 i dag vil fortsette i det nye selskapet: "Alle som er
ansatt i dt.no, TV Drammen og Kanal1 blir med inn i det nye
selskapet Drammens Tidende Nye Medier AS (DTNM). DTNM er ett selskap med
tre hovedkanaler. Ingen ansatte er knyttet til kun en av kanalene.
Journalistene jobber for alle kanalene, presentene jobber i alle kanalene
og selgerne jobber for alle kanalene. ", forklarer Rino Andersen til radionytt.no.
" Vi ser alt som en enhet. Samtidig skal kanalene dyrkes isolert. Kanalene
skal utvikles på kanalenes særpreg og egenart. Radio er fortsatt radio."
Det vil også bli en forandring på programprofilen: "DTNM retter seg inn mot
målgruppen "de unge voksne", de mellom 22 og 36
år. Det er folk som er ferdig med utdanningen/eller på høyere utdanning og
som ennå ikke har stiftet familie og/eller fått sitt første barn. Det
innebærer at vi moderniserer og forynger radioen kraftig. I dag er vi en
radio for alle, og har bl.a en musikkprofil som treffer de godt voksne.
Etter nyttår har vi forynget musikken vår. Samtidig skal vi ikke bli
fjortisradio. Vi skal tettere på, vi skal ha flere intervjuer, kortere
intervjuer, være mer på hugget på dagsaktuelle saker, skal ha større
interaktivitet og jobbe nært sammen med tv og nett for å videreutvikle og
drive sakene fremover. Vi skal sette dagsorden i den forstand at det er vi
som skal ha snakkissene for drammenserne." avslutter Andersen.
Vil du høre mer på radio? - Kjøp radio her!
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|