Markedsandelen for NRK har ikke vært så lav siden i sommer.
I uke 44 hadde NRK en markedsandel på 64,1 %, ned 1,0 fra uka før og ned hele 3,2 fra uke 42.
Det er særlig P4 som har sikret seg andeler på bekostning av NRK, P4 hadde i uke 44 en markedsandel
på 28,5 %. Det er opp 1,0 % fra uka før. Kanal 24 og Storbyradioen hadde begge en markedsandel på
3,7 % i uke 44. Det er ned for Kanal 24 og opp for Storbyradioen.
NRK hadde likevel en god oppslutning i uke 44. P1 gikk opp 0,3 til 50,1 %, mens
P2 gikk opp en hel prosent til 9,6 % oppslutning. Størst økning hadde likevel P3, som gikk
opp 10,2 til 11,7 %. P4 gikk også opp med 0,3 % til 35,3 % oppslutning. mens Kanal 24 og
storbyradioen begge gikk opp 0,3 % til henholdsvis 11,2 og 11,5 %.
MARKEDSANDELER UKE 44 i %: ( uka før i parentes)
NRK TOTALT - 64,1 - (65,1)
NRK P1 - 53,0 - (55,0)
NRK P2 - 6,0 - (5,6)
NRK P3 - 5,1 - (4,5)
P4 - 28,5 - (27,5)
Kanal 24 - 3,7 -(4,1)
Storbyradioen - 3,7 - (3,3)
Kilde: TNS Gallup
|