Kanal 24 hadde i Uke 45 en markedsandel på 4,3 %. Det er en
oppgang på 0,6 % fra uka før, og vi må helt tilbake til uke 33 for å finne lignende markedsandeler
for Kanal 24. Situasjonen er helt omvendt for Storbyradioen, som med 3,1 % markedsandel i uke 45 hadde sin
dårligste uke siden, ja nettopp uke 33.
P4 gikk ned 1 % til 27,5 % markedsandel, men uke 44 var til gjenjeld svært bra for P4.
P1 hadde en dårlig uke 44, og går nå opp 1,5 % til 54,5 i markedsandel i uke 45.
Uke 45 var generellt en dårlig uke, målt i oppslutning. Den totale lyttingen gikk ned fra
81,6 til 78,9 % målt i daglig oppslutning. Alle kanaler gikk ned i uke 45. Mest ned gikk P4, som
mistet hele 2,6 % oppslutning til bare 32,7 %, som er den dårligste oppslutningen for P4
i andre halvår. Kanal 24 gikk minst ned, bare 0,1 til 11,1 % oppslutning.
MARKEDSANDELER UKE 45 i %: ( I parentes - uke 44 - uke 43)
NRK TOTALT - 64,9 - (64,1 - 65,1)
NRK P1 - 54,5 - (53,0 - 55,0)
NRK P2 - 5,6 - (6,0 - 5,6)
NRK P3 - 4,8 - (5,1 - 4,5)
P4 - 27,5 - (28,5 - 27,5)
Kanal 24 - 4,3 - (3,7 - 4,1)
Storbyradioen - 3,1 - (3,7 - 3,3)
Kilde: TNS Gallup
|