|
|
|
|
Nyheter - Innenriks: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radio 1 forandrer på reklamesalget
Nå er det PPM-tall som skal fastsette prisen på reklame på Radio 1-stasjonene.
|
|
|
RADIONYTT.NO - 08.12.06 - KYRRE DAHL
Fra 1. januar går Storbyradioen over til ny prismodell.
Prisen skal heretter fastsettes ved hjelp av PPM-målinger. Dette vil gjelde Radio 1-stasjonene i
Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt The Voice.
"Fra å basere oss på historiske lyttertall går vi over til å prise spotter
ved hjelp av PPM-målinger. Dette betyr at vi garanterer et gitt antall lyttere
innenfor den kampanjeperioden som er avtalt, leverer vi for mye blir det
tilgodesett annonsør, leverer vi for lite skal vi levere det som mangler på neste kampanje.",
heter det i en pressemelding fra SBS Radio, som eier Radio 1 og The Voice.
"Annonsørene får større sikkerhet for investeringene på radio, og reklamekjøpet
blir mer eller mindre identisk med slik man er vant til å kjøpe TV-reklame.", opplyser
Commercial Director Jan Karlsen. Fra samme dato vil ikke lenger NRJ og Klem Fm være en del
av Storbyradioens nettverk.
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|