|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Uke 7, 2007: Ny rekord for Kanal 24
Kanal 24 hadde sin høyeste markedsandel på svært lenge i uke 7,
viser ukesrapporten fra TNS Gallup
| |
|
RADIONYTT.NO - 23.02.07 - KYRRE DAHL
Kanal 24 hadde en markedsandel i uke 7 på 4,9 %, viser tall
fra TNS Gallup. Det er opp 0,7 % og den høyeste markedsandelen som er målt for Kanal 24, i hvertfall i år og i
siste halvår i fjor. Vi må tilbake til NRK-streiken for å finne bedre tall. Den daglige oppslutningen er
stabil.
Uke 7 ga NRK P3 en oppslutning på 10,9 %, og Storbyradioen,
med Radio 1 i spissen, hadde en oppslutning på 8,3 %. For begge er dette årets beste ukesresultat!
Dette slår også ut i økte markedsandeler, særlig for Storbyradioen, som går opp 0,6 % til 2,5 % andel.
NRK P3 øker bare litt til 4,4 % andel.
Gledelig er det også at den generelle radiolyttingen øker i forhold til uke 6, som var årets
dårligste uke. Lyttingen gikk opp 2,3 % til 78,8 %, noe som er nær "normalt". Likevel går NRK P1
tilbake 0,9 % til 45,9 %, årets dårligste oppslutning for Norges største kanal. Samtidig kan P4
glede seg over en oppgang på 1,8 % til 33,8 % oppslutning.
|
MARKEDSANDELER - Daglig oppslutning
Uke 7 ( Uke 6 - Uke 5 - Uke 4 - Uke 3 - Uke 2)
NRK P1 - 56,0 - (58,5 - 57,8 - 59,3 - 57,0 - 56,8)
NRK P2 - -5,1 - (5,2 - 4,4 - 4,8 - 4,9 - 4,9)
NRK P3 - 4,4 - (4,3 - 3,8 - 3,8 - 4,6 - 3,8)
P4 - 25,8 - (24,7 - 26,1 - 24,2 - 25,8 - 26,4)
Kanal 24 - 4,9 - (4,2 - 4,1 - 3,6 - 3,9 - 4,4)
Storbyradioen - 2,5 -(1,9 - 2,4 - 2,6 - 2,8 - 2,5)
|
|
|
| |