RADIONYTT.NO - 28.03.07 - KYRRE DAHL
NRK P1 hadde en markedsandel på hele 63,3 % i uke 14. Det betyr at
markedsandelen for påskeuka er langt over det normale og har trolig mer sammenheng med ferieavvikling og
gamle tradisjoner enn at P1 generelt er på vei oppover.
Litt mer overraskende er det å se at Kanal 24 har klart å holde koken også i påskeuka, med
en markedsandel på 5,2, bare såvidt bak årsbeste på 5,4. P4 må derimot anses å være påskens taper, med
en markedsandel på bare 21,3. De andre kanalene gikk også ned i andel.
Genereltt sett gikk radiolyttingen en god del ned i uke 14, fra 81,0 til 76,9 % målt i daglig oppslutning.
P2 og P3 klarte å øke sin oppslutning såvidt, mens de andre kanalene alle hadde færre lyttere. Kanal 24
er likevel meget fornøyd med en oppslutning på 10,6 %, en av årets beste uker for kanalen.
"Dette viser at satsning på nyheter og god underholdning er det folk vil ha", skriver Kanal 24 i en pressemelding.
|
MARKEDSANDELER
Uke 14 (- Uke 13 - Uke 12 - Uke 11 - Uke 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5)
NRK P1 - 63,3 - ( 56,8 - 57,3 - 59,5 - 59,3 - 60,5 - 57,9 - 56,0 - 58,5 - 57,8 )
NRK P2 - 3,7 - (4,0 - 4,1 - 4,0 - 5,0 - 5,2 - 5,4 -5,1 - 5,2 - 4,4 )
NRK P3 - 3,4 - (4,1 - 4,2 - 4,0 - 4,3 - 3,7 - 4,9 - 4,4 - 4,3 - 3,8 )
P4 - 21,3 - (25,7 - 24,3 - 24,6 - 24,1 - 23,0 - 22,5 - 25,8 - 24,7 - 26,1 )
Kanal 24 - 5,2 - (5,0 - 5,4 - 4,2 - 4,6 - 4,1 - 5,3 - 4,9 - 4,2 - 4,1 )
Storbyradioen - 2,3 - (2,8 - 3,1 - 2,4 - 1,9 - 2,7 - 2,7 - 2,5 -1,9 - 2,4 )
|
|
|
|