|
Nyheter - Innenriks: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2007
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radio øker mer enn snittet
Omsetningen av radioreklame har økt med 12,2 % sålangt i år. Det viser tall fra MIO.
Det betyr at radio øker mer enn gjennomsnittet av alle medier.
|
|
|
- RADIONYTT.NO - 14.05.07 - Kyrre Dahl
Radiokanalene har sålangt i år omsatt reklame for 88,8 millioner kroner.
I de fre første månedene i fjor ble det omsatt reklame for 79,1 millioner. Det gir en økning på 12,2 %. Tallene
kommer fra MIO, Mediebyråenes interesseorganisasjon, og tallene viser netto utfakturert medieomsetning,
etter alle rabatter, men før eventuell separat avregnet byråprovisjon.
Medieomsetningen totalt økte med 11,3 % i årets første måneder, sammenlignet med samme periode i fjor.
Ingen enkeltgrupper mister omsetning, men det er Kino som relativt sett taper mest, med en oppgang på
bare 2,4 %. TV gjør det heller ikke bra, med en omsetningsvekst på 4,2 %. De som vinner mest er Andre medier med
en oppgang på 71,6 %, Internett med en fremgang på 36,1 og Direktereklame som øker med 30,3 %.
|
|
|
|
|
|
|
| |